Kepimpinan Melalui Teladan

Agama adalah landasan dan juga batas-batas kehidupan, ada yang boleh dan ada yang tidak. Saya yakin semua Agama mengajar kebaikan dan menghindarkan keburukan. 

Akan tetapi kebanyakan pemimpin-peminpin pada hari ini tidak lagi takut kepada dosa, mungkin mereka ini tidak yakin dengan kehidupan selepas kematian. Mereka juga lupa bahawasanya apabila kita berbohong sebenarnya kita membohongi diri sendiri dan sama juga dengan zalim, ianya sebenarnya menzalimi diri sendiri dan mungkin akan mendapat pembalasan di dunia ini juga. 

Sepatutnya pemimpin menjadi contoh "Kepimpinan Melalui Teladan" hari ini ramai yang bertuhankan wang ringgit. Demi wang ringgit sanggup berbuat apa sahaja. Sehingga sanggup menipu, khianat dan pelbagai lagi. Benar wang juga perlu tetapi perolihi lah dengan cara yang halal dan berkat. Janganlah sehingga kita mengambil kesenarang orang lain dan berikan kesusahan kita pada orang lain.

Apakah dengan adanya beberapa insiden yang tidak pernah kita jangka dan terlintas di pikiran kita, seperti kapal terbang MAS, pencerobohan di Lahat Datu dan pelbagai lagi musibah yang melanda beberapa tahun ini adalah pembalasan daripada ALLAH??? Apakah bala-bala ini semua adalah signal daripada ALLAH kepada kita semua??? Kita renung-renungkan.

Percayalah ALLAH SWT akan membalas dengan pelbagai cara, janganlah kita membutakan hati, pekakan telinga dan menutup minda kita sendiri. Tanyalah pada diri kita sendiri kerana semua jawapan ada di dalam diri sendiri. Mana mungkin kita membohongi diri kita sendiri. 

"SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SUATU KAUM KECUALI KAUM ITU SENDIRI YANG MENGUBAH APA-APA YANG PADA DIRI MEREKA"
(Surah Ar-Rad : 11) 

Wasalam

Irwan Fahmi Ideris 
19 Shawal 1437 / 24hb Julai 2016
2:33am 

Comments

  1. Saya Ibu Rohani
    ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKI di MALAYSIA. jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKI itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentang.(AKI KUSMONO).dan katanya nomor yg di berikan oleh (AKI KUSMONO) bener-bener tembus 100% dan kebetulan juga saya sering pasan nomor:akhirnya saya coba untuk menghubungi.( AKI KUSMONO) dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor GHOIB, dan nomor GHOIB yg diberikan (AKI KUSMONO).ALHAMDULILLAH itu bener-bener terbukti tembus 100% yaitu:SINGAPORE 8697 dan saya sangat bersyukur kpd ALLAH S.W.T berkat bantuan AKI. kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk berkumpul dengan keluarga dan bisa juga buka usaha sendiri.mungkin saya tidak bisa membalas budi baik.( AKI KUSMONO) Saya IBU ROHANI bersama dengan keluarga besar, hanya bisa membalas dengan do'a semoga kebaikan (AKI KUSMONO) di bls oleh ALLAH S.W.T Aminnnnnn dan bagi teman" atau pung sahabat" saya yg menjadi TKI/TKW seperti saya,bila ada yg butuh bantuan hubungi saja langsung.Beliau (AKI KUSMONO) DI NOMOR HP: {_+6285244253247_} insya ALLAH beliau akan membantu anda dengan tulus.
    Ini benar-benar KISAH NYATA dari saya seorang TKI MALAYSIA
    SEMOGA BERMAMFA'AT BUAT KALIAN SMUA NYA DAN JANGAN PERNAH RAGU ATAU JANGAN PERNAH TAKUT,UNTUK MENGHUBUNGi AKI KUSMONO di nomor HP {_+6285244253247_}




    Angka GHOIB:SINGAPURA

    Angka GHOIB:HONGKONG

    Angka GHOIB:MALAYSIA

    Angka GHOIB:TOTO MAGNUM

    Angka GHOIB:LAOS

    Angka GHOIB:SIDNEY

    Angka GHOIB:CAMBODIA

    Angka GHOIB:CHINA

    Angka GHOIB:KOREA

    Angka GHOIB:TOTO KUDA

    Angka GHOIB:ARAB SAUDI

    Angka GHOIB:BRUNEI DARUSSALAM

    Angka GHOIB:TAIWAN

    Angka GHOIB:JEPANG

    Angka GHOIB:THAILAND

    Angka GHOIB:THAI LOTTO

    Angka GHOIB:THAI LOTTERY

    Angka GHOIB:TOKYO

    Angka GHOIB:MACAU
    TERIMAKASI...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH