KALIMAH ALLAH, AIR MATA DI PUTRAJAYA

Asalamuaalaikum,

Bersyukur kehadrat ALLAH SWT, dapat memberi kekuatan keimanan pada kita semua. Pada 10hb Sepetmber 2013, Pendengaran di Mahkamah Rayuan Putrajaya tentang isu Kalimah ALLAH yang dituntut oleh pihak kristian. Selepas subuh sebanyak 20 buah bas yang datang daripada Kedah telah samapai di Istana Kehakiman Putrajaya. Pada waktu ini kita sudah melihat betapa komitnya orang-orang Kedah sehingga sanggup datang dari jauh untuk menyatakan sokongan moral kepada peguam-peguam yang akan mempertahankan Kalimah ALLAH.

Pada jam 8.15 pagi kelihatan pula 3 buah bas daripada Pulau Pinang dan diikuti oleh 2 buah bas daripada Seremban. Pada waktu ini saya sudah melihat orang ramai sudah mula membanjiri kawasan Istana Kehakiman. Alhamdulillah nampak secara jelas umat Islam sudah mula bersemangat akan betapa pentingnya Kalimah ALLAH ini dipertahankan.






Seketika orang mula ramai ada beberapa pendakwah dan pemimpin-pemimpin memberi ucapan penerangan dan penjelasan betapa pentingnya perbicaraan yang sedang berlangsung ini. Sejurus dengan itu saya dapat melihat di raut wajah mereka ini kerisauan dan kesedihan kerana dapat membayangkan jika Mahkamah membenarkan perkataan ALLAH boleh diguna pakai oleh pihak kristian. Bacaan Yassin dimulakan, memohon perlindungan kepada ALLAH, ada yang berzikir dan ada yang mengalirkan air mata berkemungkin mengenang nasib anak cucu nanti. Laungan Takbir mengiringi peguam-peguam yang akan berhujah mempertahankan Kalimah ALLAH kedengaran begitu bergemuruh sekali seketika peguam peguam melangkah masuk ke dalam mahkamah.





Semasa Hakim mendengar hujah-hujah keadaan diluar masih lagi kelihatan ramai orang-orang membaca Yassin dan berzikir. Saya amat terharu apabila melihat orang-orang tua yang sanggup berada disini bersama sama kami serta memberi semangat kepada kami orang orang muda.




Kali ini tidak pula kelihatan pastor pastor kristian berada di sekitar Mahkamah, tidak seperti sebelum ini, akan tetapi kali ini peguam-peguam pemerhati daripada Sabah berada didalam kamar Mahkamah.

Setelah menunggu sehingga jam 1.00 tengahari mahkamah berehat sementara akan bersambung disebelah petang. Alhamdulillah kali ini makanan pagi dan tengahari ada disediakan oleh pihak YADIM. Sementara itu juga sempat saya bersama rakan-rakan ke kantin mahkamah. Semasa itu saya mendengar ramai yang memeberi pandangan. Apa yang saya lihat wajah-wajah kerisauan terutama ibu-ibu yang bertanyakan apakah nasib Agama kita jika Mahkamah membenarkan Kalimah ALLAH boleh diguna pakai olah pihak Kristian? Saya tidak mampu untuk menjawab pertanyaan itu.....





Selepas berhenti rehat Mahkamah bersambung serta mendengar hujah-hujah oleh peguam-peguam yang mewakili pihak Kristian pula. Saya bersama rakan-rakan tidak dapat masuk ke kamar mahkamah pada kali ini kerana ianya penuhsesak dan pemerhati terpaksa menunggu giliran, akhirnya saya bersama-sama rakan terpaksa menunggu keputusan di luar mahkamah. Dalam masa itu saya melihat orang-orang tua khususnya sudah mula mencari tempat untuk berehat, berkemungkinan terlalu letih kerana telah berada di kawasan mahkamah seawal selepas solat subuh lagi.




Semasa kami ke Surau mahkamah kelihatan agak sesak kerana ada kumpulan yang menunaikan solat Hajat, dan kumpulan-kumpulan kecil membaca Yassin di surau berkenaan. Selesai solat Zohor saya bersama rakan-rakan terus ke luar mahkamah melihat keadaan, Alhamdulillah masih ramai yang terus menunggu keputusan.






Pada jam lebih kurang 4.30 petang peguam-peguam mula muncul dikhalayak ramai, perasaan berdebar debar sudah mula dirasai, kelihatan orang-orang tua mula terpinga pinga seperti mahu mengetahui apa yang sedang berlaku. Peguam-peguam memaklumkan bahawa Mahkamah belum membuat keputusan dan akan membuat keputusan bertulis seawal bulan Oktober ini. 

Saya juga menyeru kepada seluruh umat Islam marilah kita berdoa supaya kemenagan berpihak kepada kita. Kerana keputusan ini adalah penentu kepada survaival / Akidah umat Islam di Malaysia.

Takbir....... 

ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!

Wasalam

Irwan Fahmi Ideris




Comments

  1. Bukankah kerajaan umno dan menteri2 iblis kaki mabukkah yg menjahanamkan agama islam dinegara tanah melayu in?..melalui sistem dajjal demokrasilah islam hancur amat bodoh sekali yg menyokong sistem syaiton@dajjal ini..

    Malaikat maut.

    ReplyDelete
  2. Dimana kehebatan Islam dan Melayu di bumi ini hingga kalimah Allah yang disembah diheret ke mahkamah!

    ReplyDelete
  3. Sdr2 sentiasalah kita berdoa supaya Agama kita sentiasa dipelihara, Jika menteri2 yg tidak bertanggugjawab mengadai kalimah ini, terimalah azab dunia dan akhirat

    ReplyDelete
  4. pemimpin mencerminkan berapa ramai rakyat yang kufur,fasik dan suka membuat maksiat, berapa ramai pula orang pakai serban konon-konon alim ulama tetapi bawa ijtihad menyesatkan ummah, zaman Rasulullah saw pun tidak pernah Allah swt firman pada Rasulullah saw rampas tanah mekah jadi kalifah baru ubah manusia semua mentauhid kepada Allah swt, jangan mengarut guna agama untuk kepentingan kuasa duniawi konon-konon nak ubah rakyat malaysia jadi soleh untuk parti. bodo! sunnah bab mana ikut cara itu syiah yer banyak dalam parti dot dot dot

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH