UMNO Parti perjuangan Melayu?

Apakah UMNO masih memperjuangkan hak-hak Melayu? Suatu persoalan yang masih bermain di minda masyarakat. Kita dapat melihat sebelum PRU 13 tempoh hari kita dapat melihat kerajaan telah banyak memberi keutamaan kepada masyarakat Cina. Telah banyak peruntukan dan pembangunan diberikan kepada kaum ini. Tetapi kebijaksanaan kaum ini menyebakkan mereka ini mendapat kebanyakan habuan daripada kerajaan. Malang kepada bangsa Melayu kerana berpecah disebabkan kepartian. Kaum cina ini menjadi penentu kepada kerajaan. Tetapi berlaku sebaliknya kebanyakan kaum majoriti di Negara ini memberi peluang kepada kerajaan mentakbir sekali lagi. Segala usaha untuk menjatuhkan kerajaan gagal.

Menjadi lebih malang selepas PRU 13, nampak kerajaan masih lagi meminta pada yang tak sudi, hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong. Sepatutnya kerajaan yang baru mendapat mandat dari pada rakyat menjaga yang memberi mandat, tetapi kerajaan masih lagi berharap supaya kaum cina kembali.

Kita lihat apabila berbicara tentang kaum cina, MCA & DAP  senada, Kerana apa? Apabila berbicara tentang bangsa mereka, mereka bersatu. Tahniah dan syabas kepada Ketua Menteri Melaka yang membuat keputusan drastik menutup Jongker Walk (percubaan 4 minggu) di sebabkan lalu lintas jem, yang peliknya Menteri Dato Sri Nazri Aziz membela peniaga-peniaga Jonker Walk sambil mengabaikan peniaga-peniaga Melayu yang mana kerajaan Pulau Pinang merampas serta tidak membenarkan lagi peniaga-peniaga Melayu berniaga.

Secara terang nampaknya makin pandai Melayu itu tetapi semakin kurang cerdik daripada Pemikiran. Apakah ini kerajaan melahirkan pelajar-pelajar yang kurang bijak?

Wira Perkasa melihat ini makin lama makin kurang hak-hak Melayu, sedangkan kepimpinan tertinggi Negara kebanyakannya berbangsa Melayu, menjadi persoalan dimanakah hak-hak Melayu? Apakah hanya tinggal kepada kuasa sahaja, sedangkan kekayaan Negara menjadi milik orang lain?

Kerajaan sepatutnya melihat yang mana patut di dahulukan. Dahulu kita paham kerana kerajaam yg dipilih adalah kerajaan berbilang kaum, tetapi jelas kerajaan yang ada pada hari ini datangnya daripada undi melayu serta membolehkan UMNO membentuk kerajaan. Dimanakah cerdik pandai? Apakah semua pemimpin melayu buta? Atau sengajakan membutakan diri

Ada sebuah hadis drp HR. Al-Dailami berbunyi

"Apabila ALLAH mengkehendaki kebaikan bagi suatu kaum, maka dijadikan pemimpin-pemimpin mereka daripada orang-orang yang bijaksana dan menjadikan ulamak-ulamak mereka mengnangani hukum dan keadilan. Juga ALLAH jadikan harta benda ditangan orang-orang yang dermawan...Namun, Jika ALLAH mengkehendaki keburukan suatu kaum, maka Dia jadikan pemimpin-pemimpin mereka daripada yang berakhlak rendah, Dijadikan orang - orang yang dungu yang menangani hukum dan keadilan dan harta benda kepada orang yang bakhil / kedekut."

Nampak berpadanan dengan hadis di atas jika kita fikirkan sejenak. InsyaALLAH kepimpinan Wira Perkasa akan sentiasa menjadi mempertahankan apa-apa pekara yang menyentuh Islam, Bangsa dan hak-hak Melayu... insyALLAH

Mari kita bersama memohon doa kehadrat ALLAH SWT supaya melindungi kita semua. Kepada ahli-ahli UMNO kususnya tukar pemimpin- pemimpin yang meletakkan kepentingan peribadi dihadapan. Bertindak jika sayangkan agama bangsa...

WALLAHUALAM. ....

Wasalam

Irwan Fahmi Ideris
KETUA WIRA PERKASA MALAYSIA

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH