Sedangkan Singapura tidak mengamalkan Sek Jenis Kebangsaan,

Kenyataan Wira Perkasa Malaysia
11 Zulkhijah 1436 / 24hb Sept 2015

Wira Perkasa Malaysia menyokong kenyataan Datuk Sirajuddin, Pengerusi Biro Pendidikan terhadap sekolah satu aliran mewujudkan kestabilan sosial dan memperkukuhkan perpaduan. Cadangan ini harus di ambil perhatian terutamanya oleh pihak kerajaan dan semua lapisan bangsa.

Wira Perkasa berpandangan jika sekolah satu aliran ini diterapkan ia akan memberi impak yg besar terutamanya pada perpaduan kaum. Tambahan pula sejak kebelakangan ini permasalahan kaum makin merebak dan menyular dengan begitu pantas. Kami melihat tiada permasalahan atau kesan negatif tentang sekolah satu aliran. Jadi agak musykil jika masih ada pihak yg masih tidak bersetuju dengan perkara yg baik seperti ini.

Kami mengiktirafkan mereka yg menolak sekolah satu aliran ini adalah rasis dan tidak bersama dalam perpaduan kaum. Puak2 seperti ini harus diperlucutkan kerakyatan mereka sahaja. Hanya sekadar bercakap pasal perpaduan kaum tp tidak menyokong terhadap perpaduan. Seperti ada agenda yang lain.

Wira Perkasa amat peka  bahawa zaman ini pendidikan adalah tunjang utama bg setia individu rakyat Malaysia, jadi kami merasa memperjuangkan  kepada pendidikan yang lebih baik seperti sekolah sau aliran ini dapat memartabatkan rakyat Malaysia. 

Kami akan tetap mempertahankan dan menyokong apa sahaja perkara yang baik bagi semua lapisan rakyat Malaysia. Wira perkasa sentiasa memartabatkan hak-hak dan perlembagaan persukutan.

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH