Masih Tak Berubah

Asalamuaalaikum,

Nampaknya pemimpin yang mengtakbir kerajaan masih tak mahu berubah, masih menganggap mereka berkuasa. Kita lihat contoh di Perak, pemimpin masih lagi alpa, mengumpul harta, sudah lupa asas meareka mengtakbir, menjadi pedinding kepada Rakyat, Semasa PRU mereka ini menabur janji, akan menjadi hamba kepada Rakyat, Mereka ini lupa disebabkan Rakyat yang mengundi mereka, mereka boleh mendapat Gaji & Pencen sebagai wakil kepada Rakyat. 

Tetapi sekarang ini apabila Rakyat mahu berjumpa, Rakyat menceritakan masalah Kampung-kampaung, mereka pula memberi pelbagai Alasan. Sebelum ini segalanya BOLEH. Nasihat saya supaya kembali ke pangkal jalan, jangan suka menonjolkan kemewahan, sebelun jadi wakil kepada Rakyat rumah setingkat, tetapi belum sempat satu term pn rumah sudah bertingkat-tingkat. Bukan semua Rakyat boleh di perbodohkan, kalau nak tipu pn hanya sekali sahaja, tak mungking terkena kali kedua.

Renugkan menggunakan mata hati, jangan mengikut hawa nafsu yang berlebihan, Jangan ingat kita zalim pada orang lain, hakikatnya kita zalim pada diri sendiri........

BERUBAHLAH SEBELUM DIUBAH

Wasalam

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH