Posts

Showing posts from 2011

Isu Mahasiswa menurunkan bendera PM di PWTC:

Kenyatan Media Wira Perkasa Mahasiswa yg biadap terhadap PM perlu diambil tindakan. Harus singkirkan mereka atau menarik balik kemudahan yg diberikan kpd mereka seperti biasiswa. Mereka tak berterimakasih kpd Kerajaan di bawah Perdana Menteri. Biar mereka minta kpd ibubapa mereka belanja belajar di universiti. Perbuat biadap harus diajar secukupnya sebab mereka kurang ajar sbb itu jadi biadap. Mereka masih mentah utk menilai apa erti perjuangan. Dipercayai mereka terikut2 atau dihasut oleh pihak pembangkang. Jika tidak mereka tidak sekurang ajar begini. Perbuatan mereka sudah melampau. Umpama diberi makan, tangan pemberi digigit pula. Mereka perlu sedar, bukan pihak lain yg meletak mereka di menara gading, bukan pihak lain yg memberi mereka biasiswa dan bukan pihak lain yg sediakan pinjaman PTPTN kpd mereka. Semuanya diusahakan oleh kerajaan. Biadap, bodoh, kurang jar..!!! Jika mereka benar pemimpin masa depan, mereka tidak berpelakuan seperti ini. Ini adalah cara pengkhianat bangsa d…

HUDUD :AMARAN KEPADA CHUA SOI LEK

1 Dis.2011: Perkasa melalui sayap Wiranya memberi amaran kepada Chua Soi Lek dengan kenyataan yang di bangkitkan oleh Presiden MCA itu berhubung dengan Hukum Hudud.
"WIRA Perkasa memberi Amaran Keras Kepada Chua Soi Lek dan MCA serta semua pemimpin pemimpin bukan Islam supaya berhenti daripada mempertikaikan Isu Hudud" menurut satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Wira Perkasa sebentar tadi.
Sdr Irwan Fahmi juga berkata "Biar Hudud di tentukan oleh orang Islam Sendiri,Jangan masuk campur urusan agama Islam, MCA jaga kaum kamu, dalam masa yang sama kita sebagai Tuan di Negara ini tidak pernah mempertikaikan agama agama mereka".
Chua Soi Lek melalui petikan akhbar The Star dikatakan telah menghina hukum Agama Islam dengan mengatakan Hukum Allah S.W.T ini (Hudud) adalah mundur dan akan menakutkan pelabur asing untuk berdagang di Malaysia.
"Tolong jangan campur urusan agama Islam , jangan kamu Chua Soi Llek "menjadi duri dalam daging", "Gunting…

Tolak Pemimpin Pada RRU13

Asalamuaalaikum,

Alhamdulillah sempat meluangkan masa untuk menulis pandangan-pandangan untuk kita menghadapi pilihanraya yang bakal datang nanti.

Pertama sekali kepimpinan Wira Perkasa menyeru supaya orang-orang Melayu Islam khususnya HARUS menolak pemimpin-pemimpin yang mempunyai sikap-sikap sebegini:-

1) Calon yang memperlekehkan Agama Persekutuan Negara. Terutama calon2 daripada DAP.
2) Memperlekehkan bangsa Melayu atau mengguris hati orang-orang Melayu.
3) Calon yang gemar menabur janji, tetapi tak ditepati.
4)Calan yang hanya bertanding di sekian tempat tetapi hanya duduk di Putrajaya (tidak balik kawasan)
4) Nak jumpa pn susah, sebelum dapat semua sedap tetapi bile dah dapat Rakyat di Abaikan
5) Jika calon yang mempertahankan kerusinya pastikan apa yang dijanjikan semasa PRU 12 tempoh hari janji di laksanakan.
6) Pemimpin yang lama-lama tu turunlah, jika mereke berdegil, kita tolak.
7) Tidak berjiwa Rakyat.

Apa yang paling penting adalah kita sebagai Melayu Islam kene memastik…

WAHABI Konspirasi YAHUDI

Teori Org2 Yahudi Untuk Menjatuhkan Umat Islam dengan menggunakan Wahabi1) Kekuatan Roh, Cinta & Takut kepada ALLAH SWT oleh itu Umat Islam misti di Pisahkan drp ALLAH SWT2) Berjaya menghubungkan kekuatan Roh dgn kehidupan Lahir, maka adanya kekuatan Roh & kekuatan Lahir misti dihapuskan3) Yahudi amat faham akan ada bantuan raib drp ALLAH, Yahudi menghapuskan kpd perkara Raib itu, Ulama Sufi & Tarikat yg mempunyai karamah dikatakan sesat & Syirik.4) Yahudi tahu bahawa kekuatan Islam adalah pada kecintaan umat kpd Rasulullah SAW, Ahlul Bait & Para Sahabat. Maka segala peninggalan atau amalan yg bolehmenyuburkan kecintaan itu dimusnahkan dengan alasan bid'aa kurafat, kultus & lain-lain alasan yang diadakan.5) Yahudi sangat faham,bahawa selemah-lemah umat Islam, ianya sangat Fanatik kepada Agama para ulamak, oleh itu Ulamak Baru, Islam gaya baru misti dicipta & sesuai dengan agenda yahudi itu.6) Untuk menguasai kota Suci Islam Haromain, Yahudi tidak dapat …

Dalang Tragedi Berdarah 13 Mei Ditelanjangkan Di Parlimen oleh Datuk Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baru merangkap Naib Presiden Perkasa Malaysia

Pengungkaian, proklamasi-proklamasi Darurat oleh YAB PM, Datuk Sri Najib di Dewan Rakyat baru-baru ini digunakan sepenuhnya oleh Zulkifli Nordin MP Kulim Bandar Baharu untuk menelanjangi semaunya Lim Kit Siang dan DAP, parti yang didakwa oleh YB itu sebagai pencetus kepada peristiwa berdarah 13 Mei hingga merenggang dan memecahbelahkan orang-orang Melayu dan Cina di Negara ini.
Zulkifli Nordin yang diberikan laluan oleh Ibrahim Ali sewaktu MP Pasir Pas sedang membahaskan usul mengambil peluang secukupnya membelasah Lim Kit Siang dan DAP walaupun perbahasannya cuba disekat oleh Speaker Dewan Rakyat ketika itu dan semua MP DAP termasuklah rakan mereka daripada Pas dan PKR berdiam diri bila Zulkifli Nordin menyerang bertubi-tubi.
Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan seolah-olah mengakui segala kebenarannya.
Tidak ada seorang pun wakil pembangkang bangun menyanggah hujah-hujah yang dilemparkan oleh MP Kulim itu dan se…

Dakwa atau Letak Jawatan

Image
Perkasa hari ini melalui kenyataan Ketua Wira Perkasa Sdr. Irwan Fahmi Ideris, mendesak agar Ambiga didakwa dan sekiranya gagal Peguam Negara boleh lah meletak jawatan kerana gagal menjalankan amanah yang telah diberikan. Pada hari ini pendirian Wira Perkasa masih menyatakan Ambiga itu “Dajal” kerana Ambiga telah menjadi pengkhianat Agama, dalam masa yang sama Marina Mahathir telah mempertahankan Ambiga, mungkin pada mulanya Marina terlibat dengan Bersih 2.0. tetapi kita tidak menghiraukannya, kali ini lebih teruk apabila Marina mempertahankan Sexsualiti Merdeka, yang mana secara terang ianya bertentangan dengan ajaran Islam. “Soalan pertama kepada Marina, Apakah Agama kamu? Kerana jika kamu beragama Islam, tidak akan ada seorang pun yang menyokong “Sexsualiti Merdeka” ini”. Pertanyaan Ketua Wira melalui kenyataan medianya hari ini. Benar sebagai rakyat Malaysia kita mempunyai kebebasan bersuara tetapi kebebasan saperti ini adalah melampau, jika Marina bukan sahaja tidak menghormati kepa…

Inilah Akibat Apabila Melayu Berpecah

Asalamualikum, Di kebelakangan ini, ramai yg sudah mula mempertikaikan keistimewan orang-orang Melayu, Islam sebagai Agama Persekutuan. Mengapa perkara ini boleh berlaku? Sebab yang mudah, iaitu orang-orang Melayu itu tidak mahu bersatu diantaranya disebabkan ideologi Politik, dalam masa yang sama apabila orang-orang Melayu tidak bersatu, ada pihak-pihak yang tak bertanggungjawab mengambil kesempatan ke atas perpecahan ini. Lebih malang apabila ada orang-orang Melayu itu sendiri yang menjadi dalang.Ambiga saya mengelarkanya sebagai 'Dajal' kerana apa? Kerana ianya menjadi ketua dalam gerakan sebegini. Kita semua tahu yang mana 'Dajal' ini lah antara-antara Lawyer-Lawyer terlibat dengan Kes Lina Joy, IFC & yang lebih dahsyat lagi 'Dajal' ini memberikan khimat guamana secara percuma kusus kepada orang-orang Melayu Islam yang mahu keluar daripada Agama Islam (Murtad). 'Dajal' ini juga adalah seorang yang sangat liberal sehingga ingin membela kegiatan-k…

Islam diAmbang Kehancuran.

Image
Asalamualikum, Nagara dikejutkan dengan Sexsualiti Merdeka yang sudah mula berlangsung semenjak 2008 lagi, disini menunjukkan bahawasa Akhlak & juga sikap-sikap hormat menghormati dikalangan masyarakat sudah tiada lagi, keadaan lebih teruk apabila "Dajal" Ambiga mahu merasmikan program tersebut. Turut terlibat adalah anak kepada Mantan Perdana Menteri yang ke 4, Marina Mahathir menjadi salah seorang yang mempertahankan sexsualiti Merdeka. Disini kita dapat melihat maksut sebenar Merdeka itu adalah "Kebebasan". Namun umat Islam sudah tidak lagi merasakan sensitif tentang perkara sebegini berlaku, Saya sendiri telah membuat Nota Bantahan dan telah diserahkan kepada wakil IGP tempoh hari dan telah membuat 1 lapuran polis supaya kegiatan Maksiat dapat di hentikan, Alhamdulillah ianya berjaya disebabkan juga beberapa NGO-NGO Islam juga turut membangkang.Isu Seksuliti Merdeka ini belum lg reda umat Islam sekali lagi di kejutkan dengan pertikaian oleh pihak MCCBCHST &…

SEJARAH BENDERA MALAYSIA

Image
SEJARAH BENDERA MALAYSIASejarah Bendera Persekutuan Tanah MelayuMerdeka, Merdeka, Merdeka ! - Tepat jam 12.00 malam 30 Ogos 1957 bertempat di Padang Kelab Selangor Bendera Union Jack diturunkan dan Bendera Persekutuan Tanah Melayu dinaikkan dengan penuh kegemilangan, melambangkan kemerdekaan negara yang tercinta. Beribu-ribu rakyat dari pelbagai lapisan masyarakat dan bangsa serta pejuang-pejuang kemerdekaan menyaksikan peristiwa tersebut dengan penuh rasa bangga.

Sejarah penerimaan Bendera Persekutuan Tanah Melayu ialah melalui perjanjian dengan Majlis Raja-Raja di mana sebuah Jawatankuasa telah ditubuhkan dalam tahun 1949 untuk menimbang dan membuat perakuan berhubung dengan reka bentuk Bendera Persekutuan Tanah Melayu.Satu pertandingan Peringkat Kebangsaan telah diadakan bagi memilih Bendera Persekutuan Tanah Melayu yang baru. Pertandingan ini diadakan oleh Majlis Perundangan Persekutuan dalam tahun 1949. Seramai 373 karyawan telah mengambil bahagian di mana tiga reka bentuk bendera…

ISA Dihapuskan

Asalamualikum, Salam Sejahtera
Pada malam 15hb September 2011, Perdana Menteri telah mengumumkan penghapusan ISA. Penghapusan ISA ini diganti dengan wujudnya 2 undang-undang baharu, yang mana masih dalam kajian. Disini kita lihat kemungkinan pembaharuan drastik yang diumumkan oleh Perdana Menteri. 
Wira Perkasa akan bermesyuarat bersama Ahli Dewan Tertinggi Perkasa sehubungan dengan keputusan Kerajaan menghapuskan ISA. InsyALLAH kita akan keluarkan kenyataan media selepas sahaja mesyuarat Ahli Dewan Tertinggi Perkasa

Merdek Yang ke 54...

Asalamualikum, Salam Sejahtera,Sahabat-sahabat sekalian, kemerdekaan negara yang ke 54, adakah begitu bermakna? Ramai anak-anak muda yang tak tahu erti kemerdekaan, disini mana silapnya? Ramai yang tahu Hari Kemerdekaan adalah cuti umum, saya yakin tak ramai yang tak reti menghayati kemerdekaan. Ramai anak-anak muda yang sudah pupus sifat-sifat patriotik yang mana sayangkan Negara, kerana apa? Kerana bukan mereka yang memperjuangkan Kemerdekaan, disini tugas sebagai seorang yang sayangkan Negara perlu tahu nilai-nilai yang ada pada Rukun Negara secara asasnyaKEPERCAYAAN KEPADA TUHAN
Disini juga kita lihat betapa ramai anak-anak Muda yang sudah tidak tahu sifat-sifat sebagai seorang Islam, saya yakin semua Agama mengajar kearah kebaikan, tetapi malangnya ramai yang terpesong dari segi Akidah,pemakayan & banyak lagi.KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA
Ini juga memperlihatkan sudah ramai yang berani mempertikaikan titah-titah Raja-Raja Melayu, ada yang sudah berani mempersendakan Raja-Raj…

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Marilah kita berjuang demi memastikan takbir Raya berkumandang, demi MemPERKASAkan Islam di bumi ALLAH ini, dalam masa yg sama saya mewakili Keluarga saya memohon Ampun Maaf andai ada Kesalahan & Kesilapan

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & batin
Irwan Fahmi Ideris.
Ketua Wira Perkasa Malaysia
Irwan Fahmi Ideris

Perkasa lapor polis projek kaitan Israel | Free Malaysia Today

Menghayati Bulan Ramadhan

Asalamualikum,

Kepinpinan Wira Perkasa Malaysia ingin menhgambil kesempatan mengucapkan Selamat menjalankan Ibadah Puasa pd Ramadhan kali ini & menyeru perpaduaan seAgama demi memertabatkan Islam. Bersama mengelakkan Fitnah, pergaduhan sesama Agama kerana berlainan idealogi Politik.

"Bersatu Teguh, Bercerai Roboh"

Wasalam

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia
Irwan Fahmi Ideris

Kenyataan Media Ketua Wira Perkasa Malaysia

KJ d minta jaga pemuda umno,BN & menyatukan pemuda supaya sealiran dgn kerajaan memerintah kerana UMNO adalah Parti kerajaan memerintah manakala Perkasa adalah NGO yg mana mendesak supaya kebajikan Rakyat khusunya Melayu terjamin, Kenyataan Persiden Perkasa "pada 9hb ini apa boleh berlaku" itu juga ada kebenarannya, kerana Bersih 2.0 juga tidak boleh menjamin tiada Huru hara yg berlaku.Jika KJ menyarankan supaya Presiden Perkasa perlu disiasat, sepatutnya KJ juga perlu disiasat dibawah ISA kerana mahu melibatkan diri dlm himpunan bersih,KJ juga bukan Hakim dan bukan Ketua Polis Negara yg perlu mengajar Polis & pihak berkuasa kerana mereka tahu Kerja mereka ..sama ada Presiden Perkasa perlu d siasat oleh polis kerana d kata menghasut,terserah pd polis..kenyataan Presiden Perkasa d spin oleh M.Insider dgn memberi makna berlainan dari apa yg d maksudkan.wartawan cina mana nak faham melayu..Wira Perkasa nak tengok berapa ramai pemuda umno d bawah Jutawan KJ dapat kumpul…

Lapuran Wira Perkasa

Kami dari Wira Perkasa Malaysia memandang serius dan berat laporan dari Akhbar Utusan Malaysia yg mendedahkan ikrar paderi dari seluruh negara utk menjadikan Kristian sbg agama rasmi dan perdana menteri dr agama kristian
Kami juga memandang serius senario2 sejak kebelakangan ini yg kerap menguji perlembagaan negara dan sensitiviti umat Islam semuanya atas alasan Artikel 10(kebebasan bersuara), Artikel 11(kebebasan beragama) dan Artkel 12 (kebebasan mendapatkan pendidikan)
Provokasi dan pelanggaran berterusan terhadap perasaan dan sensitiviti umat Islam ini akan mencetuskan ketegangan dan akan mengundang reaksi drpd kelompok Islam yang mungkin sukar dikawal dan dibendung oleh sesiapa.
Mereka2 ini perlu faham dan menerima hakikat Islam ini bukan agama rasmi, Islam ini agama persekutuan dan mustahil utk ditukar. Dan ia diletakkan didalam kedudukannya yg tersendiri, tertinggi, teristimewa dan dilindungi didalam perlembagaan, undang2, raja2 melayu, para pemerintah dan umatnya.
Kedua kesem…

Melayu Bangkit !!!!! di Pasir Salak.

Image
Asalamualikum....

Buat julung-julung kalinya perhimpunan Melayu yang dianjurkan oleh Perkasa & Ahli Parlimen Pasir Salak,bertempat di Pasir Salak mendapat sambutan yang luar biasa. Puluhan ribu Melayu dari Pasir Salak & seluruh Perak hadir.

Ucaptama adalah Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir yg menyampaikan amanat kepada orang-orang Melayu kususnya. Ini juga memperlighatkan Melayu semakin sedar akan pentingnya mengekalkan 'Kuasa' untuk membolehkan bangsa itu sendiri tidak merintih di bumi sendiri. Di sini menyatakan bahawa pentingnya penyatuan bangsa supaya bersatu, kita lihat sekarang ada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab sudah berani mempertikaikan Agama Islam. Kita lihat laungan Azan sudah berani mereka pertikaikan, kalimah ALLAH sudah mula mahu digunakan oleh Kristian dan sebagainya.

Apa yang kita lihat disini dapat menyatakan bahawasanya Melayu mampu untuk bersatu. Sejarah banyak mengajar kita supaya lebih berhati-hati. Kita lihat apa sudah jadi dengan Sin…

Konvoi Kereta Hindraf Hanya Untuk Provokasi Murahan

Image
Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menyelar tindakan kumpulan Hindraf yang mengadakan konvoi kereta bagi mendesak kerajaan mengharamkan novel Interlok selain menyifatkan perhimpunan itu sebagai cara untuk membuat provokasi murahan. Naib Ketua Wira Perkasa Malaysia, Irwan Fahmi memberitahu tindakan kumpulan semalam jelas menunjukkan Hindraf sengaja menimbulkan ketegangan diantara masyarakat kaum India dengan kerajaan sedangkan beberapa bahagian di dalam novel tersebut telah dipinda. Jelas beliau, Hindraf bukan sahaja dilihat telah membuat provokasi yang menyentuh sentimen perkauman malah kumpulan berkenaan juga dikatakan telah mengeluarkan kata-kata kesat yang menghina kerajaan ketika menjalankan konvoi berkereta itu semalam. “Dengan mengeluarkan kata-kata kesat bukanlah satu-satunya cara untuk menekan kerajaan sebaliknya perkara itu hanya akan memburukkan keadaan. Tindakan kumpulan ini jelas menunjukkan mereka langsung tidak menghormati kerajaan yang telah membuat keputusan …

TANDA-TANDA WALI ALLAH

1. Jika melihat mereka, akan mengingatkan kita kepada Allah swt. 
Dari Amru Ibnul Jammuh, katanya: 
"Ia pernah mendengar Rasulullah saw bersabda: "Allah berfirman: "Sesungguhnya hamba-hambaKu, wali-waliKu adalah orang-orang yang Aku sayangi. Mereka selalu mengingatiKu dan Akupun mengingai mereka." 
Dari Said ra, ia berkata: 
"Ketika Rasulullah saw ditanya: "Siapa wali-wali Allah?" Maka beliau bersabda: "Wali-wali Allah adalah orang-orang yang jika dilihat dapat mengingatkan kita kepada Allah." 

2. Jika mereka tiada, tidak pernah orang mencarinya. 
Dari Abdullah Ibnu Umar Ibnu Khattab, katanya: 
10 Hadis riwayat Abu Daud dalam Sunannya dan Abu Nu'aim dalam Hilya jilid I hal. 6 
Hadis riwayat Ibnu Abi Dunya di dalam kitab Auliya' dan Abu Nu'aim di dalam Al Hilya Jilid I hal 6).