Melayu Bangkit !!!!! di Pasir Salak.

Asalamualikum....

Buat julung-julung kalinya perhimpunan Melayu yang dianjurkan oleh Perkasa & Ahli Parlimen Pasir Salak,bertempat di Pasir Salak mendapat sambutan yang luar biasa. Puluhan ribu Melayu dari Pasir Salak & seluruh Perak hadir.

Ucaptama adalah Mantan Perdana Menteri, Tun Mahathir yg menyampaikan amanat kepada orang-orang Melayu kususnya. Ini juga memperlighatkan Melayu semakin sedar akan pentingnya mengekalkan 'Kuasa' untuk membolehkan bangsa itu sendiri tidak merintih di bumi sendiri. Di sini menyatakan bahawa pentingnya penyatuan bangsa supaya bersatu, kita lihat sekarang ada pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab sudah berani mempertikaikan Agama Islam. Kita lihat laungan Azan sudah berani mereka pertikaikan, kalimah ALLAH sudah mula mahu digunakan oleh Kristian dan sebagainya.

Apa yang kita lihat disini dapat menyatakan bahawasanya Melayu mampu untuk bersatu. Sejarah banyak mengajar kita supaya lebih berhati-hati. Kita lihat apa sudah jadi dengan Singapura, dan Pulau Pinang mengorak langkah seperti Singapura, sudah mula mengusir Melayu ke kawasan luar dari Pulau. Mereka menghalau Melayu dengan membuat rumah-rumah yang kebanyakan Melayu tak mampu miliki. Kita lihat mereka menghalau dengan cara terhormat & tampa kita sedari.

Hanya sesebuah bangsa yang mampu memajukan bangsanya sendir, tidak akan ada org lain yang mampu mengubah nasib bangsanya.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH