Sudah Sudahlah

Asalamuaalaikum WBT

Sudah seperti saya ramalkan, Perdana Menetri masih gagal mempertahankam hak-hak Melayu mengikut Perlembagaan Negara dan undang-undang yang ditetapkan. Ini amat mendukacitakan, sebagai rakyat di Negara ini, Perdana Menteri akur dengan permintaan kamu minoritiri dan mengabaikan hak hak kaum Majoriti. Isu kalimah ALLAH ini sepatutnya ianya ditangani oleh majlis Raja Raja Melayu dan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong selaku Ketua Agama. Mengapa isu Agama Perdana Menteri membuat keputusan dan membuat polisi tampa merujuk kepada majlis Raja Raja? Ini lah akibat darpada leka ataupun mendengan penasihat penasihat yang tak berapa sihat. Sebelum Pilihanraya Perdana Menteri mendengar penasihat penasihat dan hasilnya amat mendukacitakan. Kali ini nampak sama, masih lagi mendenganr penasihat penasihat yang mahu menghancurkan Negara. Apakah Perdana Menteri masih lagi buta?

Sekalu Perdana Memteri keamana Negara adalah asas utama dan juga tunjang bagi sebuah Negara yang Merdeka, Sepatutnya trajedi 13 Mei 1969 menjadi kayu ukur kepada perpaduan kaum. Terlalu banyak isu isu yang tidak dapat di tangani dengan bijaksana, malah nampaknya menambah masalah dan kesensaraan Rakyat. Kita dapat lihat negara negara lain kerajaan mereka tumbang akabat kenaikan barangan keperluan asas dan mungkin ini juga akan berlaku disini jika ianya tak dapat ditangani. Kakitangan kerajaan mempunyai penguatkuasa yang mana mereka ini dibayar untuk berkerja untuk membuat penguasaan kepada penjual yang menaikkan harga.

Kesensaraan Rakyat seperti di abaikan, penyesaiyan bukannya jemaah menteri turun ke kedai kedai, pasar tani, dan sebagainya ianya tidak akan menyesaikan masalah. Ini semua berpunca daripada kegagalan mengawal harga barang. Lapuran daripada TNB menyatakan keuntungan berbilion dalan suku tahun pertama 2014 dan dalam masa yang sama menyatakan kepada Rakyat nahaya kos kos kenaikan perlu ditanggung oleh Rakyat, manakala apabila keuntungan Rakyat tidak merasa nikmatnya. Dalam keuntungan yang berbilion apa salahnya keuntungan itu dikurangkan dan dikembalikan kepada Rakyat.

Nampak kesensaraan Rakyat meningkat dan kebencian Rakyat kepada pemimpin sudah mula nampak dan ianya jelas. Kerana Rakyat meresakan Perdana Menteri tidak cekap dalam mangurus takbir Negara. Terlalu banyak yang ditanggung oleh Rakyat manakala ada setengah setengah pemimpin mengeluarkan kenyataan kenyataan yang seumpama menyindir Rakyat dengan jawapan jawapan yang doleh dikatakan KURANG CERDIK.

Penyaesaian terbaik adalah Negara memerlukan seorang Perdana Menteri yang matang dan mampu mambuat keputusan yang baik untuk semua terutama mempertahank kalimah ALLAH, yang terang ianya milik orang orang Islam. Islam tidak mengajar kebencian tetapi mengamalkan sifat sifat makmudah.

ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!
ALLAHUAKHBAR!!!

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH