Hudud.

Asalamuaalaikum, Salam Sejahtera.

MCA masih lagi mempertikaikan hukum Hudud. Sebelum ini saya sedah mengeluarkan statement di Malaysiakini sebelum ini, 'Hukuman Hudud Biar orang Islam yang Menentukan'. Ini kerana perungandan Islam adalah dibawah bidang kuasa Raja-Raja Melayi bagi Negeri yang mempunyai Sultan dan bagi Negeri-Negeri yang tidak mempunyai Sultan segala perungdangan Agama terletak dalam bidang kuasa Yang Dipertuan Agong.

Ini juga satu penghinaan terhadap umat Islam apabila Pemimpin MCA Chua Sooi Lek mempertikaikan undang-undang Islam. Kita dapat melihat MCA sudah lagi seperti tidak relevant bagi myasarakat Cina. Buktinya pada PRU yang lepas Mereka kalah dan hanya menang di kawasan yang mempunyai Majoriti pengundi Melayu. Kepimpinan Wira Perkasa mencabar MCA bertanding di kawasan majoriti Cina. Kembalikan sit-sit majoriti pengundi Melayu kepada Calon Melayu.

Sepatutnya MCA perlu bertindang dengan lebih matang, bukan berani mempertikaikan hukuman Islam. Biar umat Islam yang menentukan Hudud ini. Saya secara tegas ingin melihat kemampuan parti yang konon-kononnya menjadi tonggak kepada kaum Cina ini. Sudah cukup jangan lagi menguris hati orang-orang Melayu.

Wasalam

Comments

Popular posts from this blog

Doa Nasiri

KENYATAAN MEDIA PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA

kesan apabila kerajaan menarik balik kes rayuan isu kalimah ALLAH